Klik op de patch

om terug te gaan

naar het menu

Op vrijdag 22 augustus was het dan zo ver ... De Blackjacks vertrokken naar Pula voor de Bike week.

Bij de Mac Amsterdam Zuidoost verzamelen met z'n 6e en gaan Willem, Rene, Mart, John , Arco en ik zei de gek ... Op ons gemak naar het feestje van de Twin Horns.

De eerste dag een stukje snelweg  tot aan Frankfurt AM Mein en de rest binnendoor tot aan Aschaffenburg Duitsland. Misschien mede omdat we na het hoogseizoen op pad zijn gegaan hebben we ook met 6 personen geen moeite gehad om een slaapplaats te krijgen. In Hotel Wilderman een overnachting geboekt voor €40 euri pp met een vorstelijk ontbijtbuffet. De motoren netjes in de garage en makkelijk bereikbaar . Na een heerlijke douche fris en fruitig aan de bar een borrel voor het eten. In het restaurant op de hoek van de straat voor een zeer redelijke prijs een prima maaltijd met dessert gehad.. De drank vloeide rijkelijk maar overdadig. Rene heeft er een van z'n voorouders aan de muur zien hangen en iedereen vond de gelijkenis verbluffend...... Het ontbijtbuffet was echt overdadig... Vers fruit, spek, ei, broodjes, yoghurt, koffie, thee, verschillend zoet beleg .. Kortom te veel om op te noemen en we hebben ons dan ook flink te goed gedaan.

Daarna de alles weer op de motor geladen en op naar de volgende stop.... Ergens in Oostenrijk.

FFF de ochtend knuffels !

is het geen plaatje???

Veel bochten binnendoor gereden en uiteindelijk in Nassereith Oostenrijk bij restaurant See Eck aangekomen. We hadden de indruk dat ze ook kamers verhuurden maar helaas hadden we het mis, maar de eigenaar pleegde wat telefoontjes en bracht ons vervolgens zelf naar een Gastehaus Gerti. De waardin vond al die mannen in 1 lading geweldig... Vooral Mart trok speciale aandacht hahaha. Na onze douchebeurt zou ze ons weer terug brengen naar het restaurant zodat we wat konden drinken en de eigenaar zou ons dan weer terug brengen naar ons Gastehaus. De motoren stonden s'nachts prima in een ruime garage. Na een traditioneel grote maaltijd in het restaurant nog heerlijk een paar uurtjes gezeten in de ontbijtzaal en prima geslapen voor € 35 pp incl ontbijt!

De volgende dag via Timmelsjoch pas naar Italië overgestoken. Wat een uitzicht en wat een  geweldige pas om te rijden. Het is ook buiten het seizoen aardig druk en vanaf 10:00 uur s'avonds tot de volgende ochtend 7:00 is de pas afgesloten. Er is geen verlichting op de pas dus in het donker rijden lijkt mij ook geen goed plan. In Italië aangekomen zit je als snel op een nogal saai stuk boven Venetië. Het ziet er daar vind ik altijd een beetje uit als een groot industrieterrein.

On top of the Timmelsjoch !

Aan het eind van de dag kwamen we aan bij een Best Western hotel in Altavilla Vincentina. De kamers waren prima maar je kan maar met twee man tegelijk in de lift. Avond eten was niet te krijgen in het hotel, en het ontbijt was karig en echt Italiaans. Vooral zoet dus.

De receptioniste had wel een (dure ) taxi voor ons geregeld naar een restaurant waarvan we bij aankomst dachten de hoofdprijs te moeten betalen ( Villa della Rose in Vincenza) .. Niets bleek minder waar.. De entourage had een hele sjieke uitstraling en er zaten vrijwel alleen Italianen. De prijzen waren schappelijk en de kwaliteit was uitstekend. Een echte aanrader! De wandeltocht terug naar het hotel was wel een uitdaging. Geen voetpad maar genoeg te zien.. De trottoirmadeliefjes stonden op elke hoek 😄 de nacht prima geslapen en de volgende dag op de fiets voor het laatste stukkie naar Pula..

Italië + BlackJacks = Pizza !

René the "king of the road"

Over de autostrada naar de grens met Slovenië gereden en vandaar over de slingerweg naar Kroatië.. De tolweg is klaar naar Pula en voor nog geen vier euro kan je vanaf de grens tot aan Pula rijden. Het was wel warm weer een beetje vochtig.. Bij het afrekenen van de tol was de tolbeambte niet echt blij met ons.. Ik denk dat hij zijn dag niet had want toen iedereen eindelijk de tol had betaald was zijn computer gesneuveld en was er niet veel meer van het tolhokje over door het sloopwerk van een hevig gefrustreerde tolbeambte hahahaha.

De aankomst in hotel Gardelin Pula was ruim op tijd. De kamers waren klein en niet erg schoon maar de prijs was dan ook maar € 15 euro per nacht pp. Het eten is in heel Pula betaalbaar en de porties zijn groot. Ze proberen wel alles wat ze verkeerd hebben ingekocht aan je te slijten.. Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat de meeste mensen hard werken voor hun centen en de meeste doen dat in de toeristen industrie.. Verwacht alleen geen niveau zoals je bv. kan treffen in Duitsland of Oostenrijk, maar als je je een beetje aanpast kan je het prima naar je zin hebben voor een habbekrats..

De stad Pula zelf is gezellig, overal zijn er restaurantjes, markt, en terrasjes. Midden in een park in Pula hebben de Twin Horns hun clubhuis.... Het is een oud waterreservoir wat door de clubleden zelf is verbouwd. Het ziet er geweldig uit.. Een vergaderruimte, slaapplaatsen, bar, keuken, sleutelruimte, ruimte voor feesten... Het is hier in Nederland niet te realiseren. Alle kosten worden gedragen door de leden en de club.... Hoe ze dat doen heb ik maar niet gevraagd hahaha.

We waren op de eerste dag uitgenodigd in hun clubhuis en dan vanaf daar door Pula rijden naar een kroeg waar een optreden was.

Tot mijn eigen verbazing vond ik de rit door de stad met zon  40 motoren en prospects die om ons heen en weer reden om het verkeer tegen te houden geweldig.... Wat stoer!!!!!!! Wat goed georganiseerd !!!! Bij aankomst bij het café midden in Pula werden alle fietsen schuin voor de stoep gezet en je laat je spullen gewoon op je motor !!!! Het wordt " bewaakt " ... Niemand die het waagt je spullen eraf te halen.... Tuurlijk geeft dit wel al aan dat het geen lieverdjes zijn ... Maar toch vond ik het stoer hahaha... De volgende dag hebben we de motor een dag laten staan en zijn we Pula in gegaan.. Totaal denk ik een km of 12 gelopen dus lichaamsbeweging wel gehad. De volgende dag een stukje getourd in de omgeving en s'avonds naar het feestterrein... Een live band speelde de sterren van de hemel.. Verschillende clubs vanuit heel Europa waren aanwezig.. Scandinavië, Duitsland,  zelfs Nieuw Zeeland... Het eerste wat gevraagd word als ze horen dat je uit Nederland komt is of je wiet bij je hebt... 😝 we zijn zelfs nog geïnterviewd door de Kroatische radio.. En ons logo is met regelmaat gefotografeerd.

BMW, Kawasaki, Harley Davidson, Yamaha, Suzuki, Honda zijn er nog meer "smaken" ?

FFF pinnen, en wat denk je? mag ik m'n... ijsje niet mee naar binnen nemen...

BIGboy's Varadero

15 minutes of fame voor Iris! Een interview in vloeibaar engels voor de Kroatische radio !

Na drie dagen Pula zat het er al weer op. Eerst nog even wat foto's gemaakt voor de toegangspoort van het feestterrein.  Toen richting Nederland... Door de Plockenpass vanaf Italië naar Oostenrijk. Eerst door de file in Slovenië... Voor de grens stond zoals altijd weer file.. Gelukkig sta je nooit alleen in de file hahahaha. Na de Plockenpass ( waarvan het wegdek veel slechter was dan ik me herinnerde ) beland in Oostenrijk . Daar op een doorgaande weg een Gasthaus.. Herberg... Dingest gevonden ... Het was wat gedateerd  en de  waardin keek alsof ze een hele week niet geslapen had... Wat ik heb begrepen van de boyz waren niet alle bedden van dezelfde kwaliteit. Het ontbijt was inbegrepen en prima. .. Voor de rest moet je deze maar vergeten ....

René      -      Willem      -      Iris      -      John      -      Mart      -      Arco

Iris Black Diversion 900

Yeti Willem

Die Plöckenpass !

Op naar Duitsland .... Gaat het regenen of niet?.... Het was de hele trip een vraag en alles bij elkaar hebben we misschien een middag regen gehad... De vraag leverde wel tijdens de trip wat verkleed partijen op ....regenkleding  wel aan... Weer uit... Weer aan.... Enz enz

Na een ritje binnendoor ... Oostenrijk uit... En weer in..en weer uit 😳 door prachtige stukjes gereden en beland bij Gasthof Stehmuhle in Biessenhoven Duitsland. Een gasthof vooral in trek bij Truckers.. Niet sjiek maar wel schoon en ruime heerlijke porties van alles wat er aan lekker eten in Duitsland te krijgen is.. De bediening super!!! Voor 30€ absoluut voor herhaling vatbaar als je op doorreis bent.

De volgende ochtend een stukje de Romantische strasse gereden... Wat een mooi stukje Duitsland... We hebben er helaas maar een klein stukje van gezien maar de dorpjes met de vakwerkhuisjes zijn idyllisch te noemen.. Een stop bij het BrothHaus in Burgbernheim voor een koffie en een keuze uit het geweldige assortiment kwaliteit taart en broodjes is een echte aanrader!!!! Daarvandaan een stuk de autobahn genomen en bij Taunusstein eraf voor een hotel... Sommige hotels zijn buiten het seizoen gesloten voor een bedrijfsvakantie... Gelukkig troffen wij Hotel zur Burg in Taunusstein waar we kamers konden krijgen voor €45 incl ontbijtbuffet... Eten kon prima in restaurant Vino en Cucina even verderop. De bedden waren gewoon goed te noemen. Ook de motoren stonden weer droog, zodat we de volgende ochtend alles droog konden opladen voor onze tocht van 432 km naar Nederland over de autobahn.

Kawa Mart

BMW Willem

BIGboy    &     Pluis

En dat bordje... staat er niet voor niets !!!

Die romantische strasse!

Hayabusa John

En 3475Km verder... Hooooom Swiet Hoooom!!!

Bij van der Valk in Breukelen nog een laatste lunch en toen ging iedereen op huis aan.

De hele rit was enerverend, het gezelschap, de omgeving, het landschap, de gemaakte kilometers  Iedereen is heel vertrokken en ook weer heel aangekomen in Nederland. Dit was weer een rit met de BlackJacks naar het buitenland en ik hoop dat er nog veel meer volgen.. Ik ben in ieder geval van de partij... Bedankt jongens xxxx